Օմանի արտգործնախարարը հայտարարել է, որ Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլը տեղի կունենա հաջորդ ուրբաթ՝ Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Իրանի և ԱՄՆ-ի պատվիրակությունները Թեհրանի միջուկային ծրագրի և ԱՄՆ-ի պատժամիջոցների վերացման վերաբերյալ չորս փուլ են անցկացրել Օմանի մայրաքաղաք Մասկատում և Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Բացի այդ, Իրանը, Ֆրանսիան, Գերմանիան և Մեծ Բրիտանիան ուրբաթ բարձր մակարդակի հանդիպում են անցկացրել Ստամբուլում։               
 

«Գիտե՞ք, թատրոնի վիճակը ծանր չէ ու այդքան ծանր չի էլ եղել»

«Գիտե՞ք, թատրոնի վիճակը  ծանր չէ  ու այդքան ծանր չի էլ եղել»
16.12.2014 | 12:03

Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրեն ԱՆԴՐԱՆԻԿ ԱՐԶՈՒՄԱՆՅԱՆԻ հետ մեր զրույցը թատրոնի ստեղծագործական անցուդարձի, խնդիրների, սպասվող պրեմիերաների մասին է:

-Տարեվերջին, հետադարձ հայացքով, ամփոփելով օպերային թատրոնի 2014 թվականի ստեղծագործական անցուդարձը, ի՞նչը կառանձնացնեիք:
-2014-ին բավականին մեծ փոփոխություններ տեղի ունեցան օպերային թատրոնում, գեղարվեստական կազմի արտիստներն անցան որակավորման քննություններ, ունեցանք հետաքրքիր հյուրախաղեր Մարիինյան թատրոնում: ՈՒզում եմ առանձնացնել Շուշիում սեպտեմբերի 1-ին կայացած Ավետ Տերտերյանի «Կրակե օղակ» օպերայի պրեմիերան: Այն ընդգրկվել է օպերային թատրոնի խաղացանկում, մի փոքր փոփոխությունից հետո կներկայացվի մեր բեմում:
-Նոր թատերաշրջանում պրեմիերաներ սպասվո՞ւմ են:
-Հունվարին, փետրվարին, մարտին նախատեսում ենք երեք պրեմիերա: Կներկայացնենք «Ժիզել», «Կարմեն» և «Լորկիանա» բալետները: Դա լավ ցուցանիշ է: Իհարկե, ավելի շատ աշխատանք ունենք անելու, որ ավելի մեծ թվով ներկայացումներ կարողանանք ներկայացնել մեր հանդիսատեսին:
-Ի՞նչ ծրագրեր կան` Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին ընդառաջ:
-Օպերային թատրոնը տարվա ընթացքում շատ ծանրաբեռնված է լինելու, մեծ միջոցառումներ են նախատեսվում, կառավարական միջոցառումները նույնպես կանցկացվեն մեր թատրոնում, մեծ թվով հյուրեր ենք ունենալու դրսից, աշխարհահռչակ դիրիժոր Գերգիևից սկսած, վերջացրած Կլայդերմանով: Թատրոնը զբաղված է լինելու ամեն օր, լինելու են տարբեր համերգներ, ներկայացումներ, հանդիպումներ, մեծ մասամբ նվիրված Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին: Բացի այդ, մեր կենտրոնական թատրոններից մի քանիսը լինելու են վերանորոգման փուլում, ֆիլհարմոնիկը և ուրիշ թատրոններ փակ են լինելու մի քանի ամիս: Մենք սիրով կտրամադրենք մեր բեմը. մեկ մշակույթ ենք, մեկ թատրոն, մեկ ազգ:
-Օպերային թատրոնի աջակցման հիմնադրամն ի՞նչ գործառույթ է իրականացնում:
-Մեծ աշխատանք է տարվում նվագախմբի հետ, համերգներ են կազմակերպվել բուհերում, դպրոցներում, սահմանամերձ գոտիներում:
-Արդարացի՞ են դժգոհությունները, որ ներկայացումները քիչ են, խաղացանկը աղքատ է, արտիստները` անգործ:
-Կարծում եմ` արդարացի է, յուրաքանչյուր թատրոնի, մանավանդ օպերային թատրոնի խաղացանկը պետք է լինի հարուստ: Ես նշեցի, որ ունենալու ենք նոր ներկայացումներ: Իմ կարծիքով, թատրոնը պետք է ամեն օր ունենա խաղացանկային ներկայացումներ, սակայն բեմադրությունը մեծ տեխնիկական, ինժեներական խնդիրների հետ է կապված, բնական է, նաև ֆինանսական ներդրումներ է պահանջում:
-Հունիսին օպերային թատրոնի կոլեկտիվներում անցկացված ատեստացիան դժգոհությունների առիթ չտվե՞ց:
-Բնական է, կլինեն դժգոհություններ: Ատեստացիան հենց դրա համար է արվում, որ պրոֆեսիոնալներն անցնեն: Մենք ժյուրիի անդամներին հրավիրել էինք դրսից, որ ավելի օբյեկտիվ լինի որակավորման գործընթացը:
-Ռեժիսորական խմբի ղեկավարման պատասխանատու նշանակվեց դերասան, ռեժիսոր Վիգեն Ստեփանյանը: Տարակարծությունների առիթ տվեց այն, որ գլխավոր ռեժիսորը կապ չունի երաժշտական աշխարհի հետ:
-Վիգեն Ստեփանյանին ես հրավիրել եմ որպես ռեժիսորական բաժնի պատասխանատու: Նա ռեժիսորական աշխատանքի բավական փորձ ունի: Իսկ թատրոնի ռեժիսորական օղակը, կարծում եմ, կարիք ունի ավելի պրոֆեսիոնալ դառնալու: Միևնույն ժամանակ ուզում եմ շեշտել, որ Հայաստանը երաժշտական ռեժիսորի խնդիր ունի, չունենք այդ դպրոցը, իսկ դրսից մասնագետ հրավիրելը կապված է մեծ ֆինանսների հետ:
-Կառուցվածքային փոփոխության կարիք ունի՞ օպերային թատրոնը, այս առումով ի՞նչ նկատելի փոփոխություններ են արձանագրվել Ձեր ղեկավարման շրջանում:
-Օպերային թատրոնը մոտ 600- հոգանոց աշխատակազմ ունի, մեծ հիմնարկ է` իր խնդիրներով: Յուրաքանչյուր թատրոն պետք է ունենա մենեջմենթի բաժին, որ, ցավոք, չկար մեզ մոտ: Ֆինանսատնտեսական բաժիններն այն մակարդակին չեն, ինչպիսին ուզում եմ տեսնել: Կան բաժիններ, որոնք չեն եղել թատրոնում, և զրոյից ենք ստեղծել: Ես սկսում եմ զգալ այդ տենդենցը թե՛ հանդիսատեսի առումով, թե՛ դրսի հյուրերի, որ ելույթներ են ունենում մեր թատրոնում, ինչն ուղղակի կապ ունի մենեջմենթի հետ:
-Ասում էին` օպերային թատրոնի տնօրենը պիտի հրաշագործ լինի, որ կարողանա մի բան փոխել: Չափազանցվա՞ծ կարծիք է:
-Գիտե՞ք, թատրոնի վիճակը ծանր չէ ու այդքան ծանր չի էլ եղել: Ես իմ ղեկավարման առաջին օրից ասել եմ, որ այդքան վախենալու չէ, ինչքան որ վախեցնում են: Թատրոնը կենդանի օրգանիզմ է, բնական է, որ ամենօրյա խնդիրներ կան, բայց այդ խնդիրները պետք է լուծել, պետք է սիրել թատրոնը, մարդկանց: Պետք է աշխատասիրություն ունենաս և ինքդ քեզ հարգես, միայն տնօրենի մասին չէ խոսքը, այլ թատրոնի յուրաքանչյուր աշխատողի: Ես վստահ եմ՝ 600 հոգին էլ ունի մի նպատակ, որ մեր թատրոնը բարձր մակարդակի վրա լինի, ինչպիսին եղել է և ինչի համար ստեղծված է: Դրա համար քրտնաջան աշխատանք է պետք:
-Լատվիացի անվանի արվեստագետ Անդրեյս Ժագարսը հայաստանյան այցելության ժամանակ նշել էր, որ Երևանի օպերային թատրոնն այսօր իր ժամանակակից գերհագեցած տեխնիկայով աշխարհի հռչակավոր օպերային թատրոնների շարքում է: «Եթե գումարենք նաև հայաստանյան հիանալի ձայները, ապա աշխարհին հավուր պատշաճի ներկայանալու համար մեզ տասնամյակներ հարկավոր չեն, այլ բովանդակալից, պատշաճ ծրագիր»,- ասել էր նա: Ի՞նչ կավելացնեք այս դիտարկմանը:
-Ես ավելացնելու բան չունեմ, լրիվ համաձայն եմ նրա հետ: Նա եկավ այստեղ մեր հրավերով, բավական եկար ժամանակ էր անցկացնում մեր թատրոնում և իսկապես հիացած էր (գիտեք, թատրոնը պատերը չեն, ներսի մարդիկ են, արտիստները): Ժագարսը նաև կոնսերվատորիայում լսումներ անցկացրեց և ապշել էր հայաստանյան ձայներով: Դա գաղտնիք չէ, ես հպարտությամբ կարող եմ ասել, որ մեր ձայները պատմության ընթացքում եղել են աշխարհը գերող, ուղղակի մենք պետք է շատ աշխատենք, բեմադրություններ ունենանք, որ այդ ձայները ներկայացնենք:
-Օպերային թատրոնի ստեղծագործական գործընթացները համահո՞ւնչ են համաշխարհային թատրոնների զարգացման տեմպին:
-Աշխարհի մշակույթը մի փոքր ճգնաժամի մեջ է, մեզ հայտնի է, որ լավագույն թատրոններն ուղղակի փակվում են: Մեր թատրոնը, չնայած հայաստանյան պայմաններին, գոյատևում է, բեմադրություններ է անում, մեր արտիստները հերոսական աշխատանք են արել այս տարիներին:
-Շուրջ 10 տարի եղել եք Եգիպտոսում Ռուսաստանի մշակույթի կենտրոնի ղեկավարը: Հայաստանյան մշակութային կյանքն ինչպիսի՞ն էր, երբ հեռվից, դրսի հայացքով էիք նայում, և հիմա, երբ ինքներդ ներսում եք:
-Ես հեռվից չէի նայում հայաստանյան մշակութային կյանքին: ՀՀ մշակույթի նախարարության, Եգիպտոսում Հայաստանի դեսպանատան հետ համատեղ իրականացրել եմ մի շարք միջոցառումներ` հայ նկարիչների ցուցահանդեսներ, Առնո Բաբաջանյանի համերգային երեկոն Եգիպտոսում, Փարաջանովի ցուցահանդեսը: Լինելով Ռուսաստանի դեսպանատան աշխատող, բնական է, փորձել եմ այդ կապերն օգտագործել ավելի շատ Հայաստանի մշակույթը աշխարհին ներկայացնելու համար: Յուրաքանչուր ոք գիտի, որ Հայաստանը մշակութային երկիր է, բայց հիմա, լինելով ներսում, ես առավել հպարտորեն կարող եմ ասել, որ մեզ մոտ մշակութային կյանքը բուռն է, մենք մշակութային ազգ ենք:
-Որո՞նք են մշակութային այն խնդիրները, որ գերակա են գրեթե բոլոր երկրներում:
-Մշակույթի ոլորտում կարող են լինել բիզնես նախագծեր, բայց հիմնականում այն բիզնես նախագիծ չէ, որովհետև մշակույթն ինքնին հոգու ճիչ է: Մարդուն, ազգը ճանաչում են իր մշակույթով: Պարզապես շատ հարցեր զուգահեռվում են ֆինանսական հնարավորությունների հետ: Դրա համար մշակույթը պետք է պետական մեծ աջակցություն ստանա: Օգտվելով առիթից՝ շնորհակալություն եմ հայտնում մեր կառավարությանը. օպերային թատրոնի աշխատողների աշխատավարձը 2-3 անգամ բարձրացվել է, ուշադրությունից դուրս չենք, և չեմ կարծում, թե այսօր մեծ խնդիրներ կան մեր մշակութային կյանքում:
-Ի՞նչ կասեք վերջում` ամփոփելով մեր զրույցը:
-Ես տնօրենի պաշտոնում նշանակվելու առաջին օրից ասել եմ` որպեսզի ունենանք այն թատրոնը, որ ես ուզում եմ տեսնել, ժամանակ է պետք, գոնե 2-3 տարի: Մեր ժողովրդին ուզում եմ խնդրել, որ գան թատրոն, արտիստը պետք է ոգևորված լինի, մեկս մյուսին պետք է օգնի, այդ ժամանակ կունենանք աշխարհի լավագույն թատրոններից մեկը, որովհետև մեծ պոտենցիալ ունենք:


Զրույցը`
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 1892

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ